Jakt hunden Harry

Hej!

Julen är här och om några dagar är det ett nytt år och ny kurs och massa annat nytt kommer hända i år!

Mina planer för det nya året är :

  • Starta eget
  • Flytta
  • Skaffa hund

Under julhelgen var jag hemma i lilla Oskarshamn, hos mina föräldrar och Harry givetvis. 
Var helt underbart att träffa min lilla tysk han lämnade inte min sida första kvällen ville bara upp i famnen hela tiden jätte mysigt. Andra dagen därimot ehm ja Harry var lite busig och jag sa till han lite extra sen var han inte glad på mig hela dagen haha. Men någon måste sätta han på plats så är det han är allt en kaxig liten tysk! 

Sen tränade vi lite lydnad och det satt som det var det ända han hade gjort sen jag åkte! Jätte skoj. Men sen bestämde jag mig för att fjölja med till skogen och jaga då jag aldrig varit med när de släppt Harry. Det var väldigt skoj att se hur han jobbade, han började med att han inte vågade lämna mig då jag präglat honom på att han inte får lämna mig när han är lös.
 Men sen så fick han upp ett spår bara några minuter senare så gick han skall i hela 25 min.
det var det längsta han jagat då han är kortdrivare, jätte skoj! Det roliga var att pappa köpt en pejler till honom och vi hade en gps så vi kunde se precis vart han gick! Jätte häftig. 

Nä nu orkar jag inte skriva mera kanske lägger in ett nytt inlägg i veckan! 

Hopp och Lek!    




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0