Alla vad super duktiga i dag!

Hej!

I dag var det kurs. Vi tränade allt från sitt stanna kvar till att ksta leksak och skicka ut hunden sen bryta övningen!

Alla va super duktiga tycket jag.

Många tänker nog att det måste funka från början men jag kan lova att det sitter inte från början för någon, inte äns den duktigaste! Det mesta handlar om att övning ger färdighet.
Eller när man tappar självförtrondet eller hoppet om en lydig hund tänk då på var befann vi oss innan vi började träna, och tänk på att alla hundar är olika så som vi männsikor vi lär oss olika snabbt, även att vi alla har olika förutsättningar. Glöm inte detta för alla gör framsteg och steg tillbaka det tillhör livet! 

nästa vecka ska vi gå i genom skillnaden på promenad och promenad, inkallning och gå igenom lite av de gammla. 

Tyckte det var jätte bra att de flesta hade leksak med sig i dag bra jobbat. Jag tycker att leksak och lek är lika bra belöning som godis, men så klart endast om hunden är motaglig för det. 


Mina sista ord i detta inlägg tappa inte hoppet om  din hund för då tappar du ditt eget hopp om dig själv om att bli en bra hundförare! 

Hopp och lek! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0