Obelix i perfektion!

Hej!

I dag har jag varit hos busfröna!

vi tränade lite först knackning på dörren och att hundarna skall vara tysta, det gick bra men inte perfekt. Winston rusade inte upp men han grorade lite och han är lite lik mig med att alltid vilja ha sista ordet i en diskussion haha. Och Eddie han blir ju orolig när jag säger till någon av de andra hundarna, han försöker att säga
 "förlåt åt alla" med en massa fjäsk. haha go pelle men vi tränar på det med.

Sen tog jag med Obelix ut i skogen och tränade på att vara lös. först släppte jag bara kopplet och han fortsatte gå lika fint haha, sen satte jag honom och tog av honom kopplet. Och det gick fina fisken! i 35 min utan ett problem sen började han dra på så då kallade jag in honom och kopplade honom. De är som de säger man ska sluta när det går som bäst! 

Eddie och jag cyklade en lång sväng, och hade det jätte skönt. Det som inte gick jätte bra var det att vi kom i fatt en annan hund och då tvärnitar han så jag fick inte låta han stanna utan jag drog han försiktigt ett par meter och fick sen igång honom igen. Det är något vi måste träna mer!

Winston och jag tränade inkallning, läggade under gång och linförighet. det går kalas måste jag säga!

var en jätte rolig dag idag!

har tagit grissprutan i dag med! får se hur man reagerar på den!

hopp och lek!


Kommentarer
Postat av: malin

vad kul att det går så himla bra! jag hittade äntligen din blogg :)



Söta hundarna verkar!

Puss

Systeryster

2009-11-12 @ 10:47:26
URL: http://maalin1990.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0