En lyhörd, en frustrerad och en med superstarkt pyske!

Hej!

I dag var jag och Jimmi ute hos Anna och hundarna och tränade lite.

Vi började med att ta ut Winston på promenad så att han och jag får lära känna varandra lite bättre. Vi tränade på sitt stanna kvar, inkallning och lite sm skoj med personsök, inget avancerat. Men skoj tyckte han att det var han är allt en liten ögontjänare! 

Inga större problem med han idag, men det var ju mest för att lära känna varandra. 

Sen hämtade vi dragkämpen Eddie. Ja vad ska man säga, han drog och slet som en draghund och inget jag gjorde hade någon betydelse. Hans problem där är att han har alldeles för mycket tankar och energi som han inte vet vart han ska göra av. Han var som nästan i trans.
 Så vi gick tillbaka och jag lånade en cykel så han fick springa av sig lite och fokusera mer. Och det hjälpte massor, cyklade bara en liten runda sen gick vi en sväng och det blev genast skillnad.
 Han behöver få arbeta mer men det är svårt att arbeta en hund som är
så extremt trofast mot sin matte.

 Men jag ska nog allt klura lite på det. Har planer på att spåra.
Då han verkar ha ett stort intresse för det. 

Obelix då, haha ja vad ska man säga han är så go så. Han blev superlycklig när han föstod att det var hans tur. Obelix har sin egna lilla värld men inga problem med det, han följde fint. Vi tränade lite på sitt och stanna kvar där med och givetvis var det inga problem. Super go kille!

Dock har han problem med lederna så man måste tänka på att värma upp han försiktigt så det inte blir fel. Men jag ska leta efter övningar för att bygga upp musklerna lite så blir det lite avlastande för honom. 

Ska även ge mig på lydnad med honom då det är mer stillsamt än agility
eller hitta något annat han kan tycka vore skoj!
Då han inte är superintreserad av agility vilket jag tror kan ha en betydelse med värken med lederna lite. Då han hoppar och det kan göra lite ont så förknippar han smärtan med hinderna vilket jag tror kan ha haft en betydelse sist vi tränade.   

Nästa gång blir efter helgen då vi ska åka iväg, hem till min födelsestad Oskarshamn och fira lite födelsedag.

Nästa gång i alla fall ska jag träna dem lite med klicker, liteledar övningar mm.

Och nästa blogginlägg kommer handla om hundens betydelse för oss människor då vi är friska eller sjuka. Och lite annat smått och gott.

Tills dess, hopp och lek!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0