En väldigt rolig dag!

Hej

Tänkte att jag ska börja berätta om sist jag var och tränade hundarna. Började med att ta alla tre hundarna på en promenad och jag gjorde så att obelix som är den trygga av dem gick längst ut och Winston i mitten så han kunde få obelix energi och Eddie vid sidan av Winston och om mig för att få ett stark stöd från winston och från mig. Och det var den häligaste promenaden jag har tagit tror jag, alla var neutrala, inga höga eller låga svansar och stolta burna huvuden och vid sidan av mig utan ryck och utfall, det är så skoj att se dem.

Sedan borstade jag deras pälsar och alla hundarna var kalas verkligen. Eddie bara la sig och somnade på min arm när jag borstade honom.

Sen har jag börjat träna Winston med sina tassar. Jag lägger honom i en undergiven position för då har jag kommando på när jag tar på hans tassar så han vet vad det är jag gör sen känner jag igenom honom över hela kroppen så att han skall behålla lugnet och bara ett milt bra för att inte få honom uppspelt. Och han gör framsteg!

Till dagens träning då. Jag hade en en dagskurs idag där jag pratade lite om vikten i att skapa en bra flock och relation till sin hund mm. Sen körde vi lite praktiska övningar, och alla verkade tycka det var skoj och jag hoppas att alla blev nöjda!

Ska börja en sex veckors kurs nästa vecka som ska handla om att arbeta med hund, och lydnad. Det ser jag fram emot jättemycket! 

Hade verkligen jätte skoj idag över att få föra vidare kunskap till andra hundägare. 

Ska till hundarna på måndag så skriver nog mer då! 

Tills dess, hopp och lek! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0