tre duktiga cocker spaniels

Hej!

Igår blev det inget inlägg pga att bloggen var segare en sega råttor! Det gick inte  att komma in alltså. Och idag kommer den in sen haha, men nu så blir det ett inlägg i alla fall.

Ja, gårdagen det var som vanligt rolig och givande både för mig och hundarna.

Jag var som vanligt ute först med Winston, och det första vi gör när vi går ut är att vi möter en hund. Om jag inte nämt det innan så har Winston ett stort problem, han har tidigare blivit anfallen under promenad så han jagar upp sig och skäller oavbrutet och blir väldigt osäker och är okontaktbar. Men tillbaka till mötet, det var en golden vi mötte och winston ser den inte först och lunkar på som vanligt men sen så får jag se och höra att han ballar ur totalt men jag satte honom ner och koude snabbt lyckas bryta kontakten tack vare att jag har honom i labb-kopplet, gör ett snabbt ryck och höjer rösten och kommenderar sitt, efter tre skall så sitter han tyst och tittar på mig. Ett stort steg för honom då Anna har fått muta honom med godis då inget annat har funkat. 

Sen mötte vi inga flera hundar, typiskt. Men vi gick bort till en slätt och tränade lite olika moment som fritt följ och raka ingångar mm. 

Eddie ja han var super duktig i går det var underbart att se skillnaden från första gången jag gick med honom i koppel och igår. Han gick exemplariskt och hann se vad som fanns runtomkring honom i lugn och ro. Han var lite stressad men inte på långa vägar som innan. Jag märkte dock att han är väldigt osäker på att gå förbi andra hundar då han tvärnitar och inte vill gå men det löste sig till slut efter att han mött ca. de tio hundar vi mötte som gjorde utfall och han gick fint förbi. Vi tränade då mer på att gå i annorlunda miljö. Jag hittade ett område där de byggde hus och höll på med massa otäcka ljud.  Han tyckte det var lite otäckt till en början men sen så var det nemas problemas! 

Det jag tycker är det vktigaste med eddie är att hans matte ska kunna gå med honom utan att behöva vara rädd för att bli omkulldragen av honom och hon tyckte att det var en stor förbättring och det  känns skoj!

Obelix vi hade jätteskoj! Till att börja med så tog han kopplet i munnen och drog på, han tyckte att nu var det allt hans tur att jobba och leka haha. Vi körde till huvudgympa, vi tränade att han skulle peka på handen på kommando och puss sen klättrade vi lite på stenar och lekte med den nya släggan! 
Kom även på att jag ska testa blodspår med honom då han är väldigt aktiv med nosen! 

Imorgon ska vi till klubben och kolla in läget, vad det är för människor haha det är säkert jättebra har ju bara hört gott! 


Tills nästa gång, hopp och lek! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0