Två busfrön och en nöjd cocker

Hej!

Detta är det första blogginlägg jag gör i denna blogg så jag tänkte berätta lite om mig själv så ni får en bild av vad jag är för person.

Det hela med djur började väl redan när jag var riktigt liten. Det började med att jag började samla på gråsuggor i tablettaskar, vilket gick vidare till maskar i skottkärran. 

Jag hade redan som nyfödd hund en tax vid namn Mimmi, en lite lynnig hund mot andra människor. Men när jag blev till så såg min mamma och pappa redan en stor skillnad hos henne, när jag rätt som det var satt i korgen hos henne och myste lite.  Sen har vi haft en Betit Basset Griffon Vendén, Lilla Molly som var min ögonsten. 

Förra sommaren så köpte jag och min far en Tysk Jaktterrier, Hivlingen´s X-Harry, som jag under det sista åter tränat och uppfostrat, eller iallafall gjort så gott jag kunnat med det lilla monstret, haha. Nädå, han är det mest älskade monster i sådana fall. Vi gick upp i lydnadsklass 1 i våras utan problem så matte var stolt som en tupp. 


Under min uppväxt har vi haft marsvin, kaniner, grodor och fiskar så redan vid 5 års ålder visste jag vad jag ville bli, bonde haha, blev nästan det i alla fall.

Avslutade min tre år långa utbildnig till djurvådare i våras. Ett beslut som jag aldrig kommer att ångra. Där jag läste kurser som Katt och Hund hållning, Arbeta med hund och Lydnads kurs.

Just nu så bor jag här i K-stad med min sambo i en liten etta med katten Stig och ödlorna Malin och Tengil, och Kungspytonen Kenneth. 

Min största saknad när jag flyttade hit var mina hundar , så då kom vi på att jag skulle lägga ut en annons på blocket där jag ville ha en hund att träna. Svar började rulla in men just ett svar fastnade jag för och det var från Anna med sina två Cocker Spaniels, Obelix och Winston som hade lite problem. Eftersom att hon var mamma ledig så hade hon inte den tiden hon behövde för dessa små stjärnor så hon ville ha hjälp. Jag fastnade genast och svarade.  Men slutade med att jag nu tränar även hennes mammas hund Eddie en cocker också. 

Mera får ni läsa imorgon om hur dagens möte gick men kan säga att deta blir en utmaning som jag kommer att älska! 


Hopp och Lek!    


Kommentarer
Postat av: Anna Karlsdotter

Hej, hej! Vad fin din blogg blev. Fin bakgrund också på pojkarna.

Ska bli spännande detta! Jättenöjd men första gången. De var trötta när vi kom hem.

Anna

2009-09-29 @ 07:44:39
Postat av: mathilda

tack tack men nu är den uppdaterad :) vad skoj att höra! vad bra då vet vi att det gick bra en trött hund efter träning är gott tecken!

2009-09-29 @ 14:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0