KLICKER JA TACK!

Hej!

Jag vet att jag varit dålig på att uppdatera här i bloggen men nu så sitter jag här ska försöka få med lite vad som pågår med vovvarna och mig.

Eftersom vädret inte varit de bästa så har jag inte tränat så mycket lydnad eftersom jag tycker det bli klumpigt och Winston gillar inte att sitta i de blöta haha.

Men denna veckan har jag börjat med en ny tränings metod på Eddie nämligen klicker. då klickar jag han under promenaden då det är hans problem. Vist de har blivit bättre men tycker det hade tagit stop lite och då får man ta till nya metoder. Klickern gav faktist resultat direkt och det hjälper honom att slapna av mer och behöver inte stressa igenom promenaden.

Obelix har varit lite dålig nu under vintern blod i urinet och kräkts lite så vi har varit på vet kliniken men de kunde inte hitta något, så de borde inte var någon fara fick antibiotika och de börjar reda sig nu.

För er som inte vet så flyttar jag och jimmi nu den första april !! känns kanon.

Då kommer jag att erbjuda in akodering om man ska i väg någonstans och behöver hundvakt då finns jag där!

Under våren kommer jag hålla kurs tillsammans med Lillis Lyd. klass 1 och sen en blandad kurs med lydnad agility och kontat tränings kurs kommer bli jätte roligt.

Hopp och Lek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0